Trotsmonster

Ahhh, jag är utsliten. 
M suger energi och det är svårt att få igen den. En liten tripp till GBG för två trötta småbarnsföräldrar är trevligt, men man är liksom tillbaks på exakt samma ställe när man kommer hem.
Det absolut jobbigaste just nu är läggning för M. (Men hon bråkar så fort hon får chansen, tex när vi ska gå ut, när vi ska äta osv.)

Hon ligger och ropar/skriker hur länge som helst.
Somnar i regel 2, 5 h senare än vanligt.
Och sen vaknar hon samma tid, mellan 06 och 07. På samma sätt som hon somnade, sur och skrikig.
Hallå?!

Vad händer?
Eller snarare vad hände?
Hon är helt hemsk just nu. Och just i detta nu ligger hon i sin säng och ropar än. 
Har lite svårt att få med mig C på tåget, men nu måste vi försöka bryta detta beteende. Och jag tror ju på KOMET och deras "ge 5 x mer kärlek". 
 
För som det känns nu så är M trotsig och bråkig, detta ger henne ganska mkt uppmärksamhet. Vi säger ju till henne hela tiden. Känns som en pappegoja, Nej, gör inte så, Nej du får inte, Nej skrik inte. 
Måste hitta mina KOMET utbildningspapper och lusläsa boken så kan vi börja.
Sen måste jag tvinga C att läsa boken. För om vi inte kan komma överens eller vara på samma sida, blir det ju inte bra. Då kan hon fortsätta med makten över oss :-)

Perioden går väl över så småning om, men ju förr desto bättre. Finns risk att jag blir helt och hållet galen. snart.
1 Therese:

skriven

PRECIS! Man måste vara eniga och på samma sida och göra på samma sätt att så lär sig dem där småttingarna att ta kontrollen...

Mvh mamman-med-en-komplett-tokig-tvååring-här-hemma-som-is-driving-me-CRAAAAAAZY!

Kommentera här: