5 x Kärlek

Måndag igen och jag har varit på KOMET, föräldrarutbildningen som jag går.
Idag pratade vi om ormen, ett belöningssystem.
 
Barnet får tre uppdrag och sen får det en stjärna efter varje genomfört uppdrag, typ.
Det ska vara konkret.

Kommer nog inte att använda mig av det, inte nu iaf.
G följer ju sin kvälls rutin och att belöna "att somna" känns väl kanske inte rätt? 

Vi pratade om litteratur oxå som man kan läsa.
Boken 5 gånger mer kärlek är en av dem som de rekomenderar.
Jag har den och jag har faktiskt läst lite i den.

 
För varje NEJ ska man ge 5 gånger MER kärlek. För att ett NEJ eller tillsägelse "väger" lika mkt som 5 st Positiva/kärleks handlingar. Om jag förstått det rätt.


Kan rekomendera den om ni bara ska läsa en bok om barn iår :-)
1 Therese:

skriven

kanske något för bookmamas? jag saknar komet-utbildningen, det var verkligen ett koncept som jag köpte rakt av!

2 Charlotte:

skriven

Börja absolut inte med belöningar om det inte behövs- Lisa strulade m påklädnaden ett tag så vi började m stjärnor- det slutade med att Anna o Alex som alltid klätt sig jättesnabbt också slutade köä sig :-)

Läste hos T att du skrikit åt en kvinna på Ullared- det var det roligaste jag läst på länge :-)
Hejja dej!

Kommentera här: