Nackspärr

Blää. Om man känner sig trött och sliten så bara flyger massa skit på en. Förkylningar eller nackspärr och huvudvärk.
Igår på jobbet hade jag två vidriga hostattacker, ni vet de där med tårar och allt.
Fick kasta mig ut ur patientrummen. Och i morse när jag "vaknade", sov väl egentligen inte så mkt men när klockan ringde och det var dags att gå upp hade jag så ont i  nacken och ner längst ryggraden. (troligtvis beror nacken på att jag alltid är spänd och att jag nu hostar..)

Så trött på min nacke nu. Spänd och öm mest hela tiden och sen blir det nackspärr/låsning oftare än vanligt. (senast var 2/10..)
Det är stress relaterat, antar jag.
Finns inget man kan göra akut men som förebyggande finns det väl iaf två saker, Träna och stressa mindre.
 
Träna ska jag ju börja med, har tänkt att jag ska gå till någon "kotknäckare", gjort det förr, med gott resultat. Och kanske få något träningsprogram för nacke/axlar. Stressen är det svåra. Och det är ju oxå långsiktigt, fast det känns som jag måste göra något snart. 1 är iaf att göra färre nätter på jobbet. 2 träna, avslappning, ut med dåliga energier och göra något för min egen skull/komma hemifrån (allt-i-ett helt enkelt). 

Ska träna så fort jag orkar. 
Ska bara hämta mitt träningskort först och boka tid för lite "knäckning".
 
Nu ska jag försöka hitta en liggställning i soffan, för sitta är inte så skönt. Stå funkar fast ligga platt på golvet är nästan bäst. Sjukt tråkigt tyvärr. 

 
1 kim:

skriven

Om det är lika jävligt imorgon och inte ger sig innan du ska jobba eller träna så hör av dig (till min mail eller via Therese).
Jag har en extremt bra pain relief/liniment i sprayformat som verkligen fungerar! Jag kör den på min armbåge (inflammerat muskelfäste) och det tar bort 70% av smärtan!
Tråkigt att inte kunna göra något, tro mig jag vet!

Kommentera här: