Utvärdering

I slutet på förra året handlade jag ju från Iherb.com.
Lite olika produkter, bla. afrikanska svarttvål och svartvinbärskärneolja.
Tvålen funkar helt ok, doftar inte gott. Och den svider om man råkar ha den på kroppen lite för länge, speciellt på eksem eller i ögat. Men den peelar huden så den blir helt slät och ren. Fick blanka ben av att använda tvålen som rakgel :-) Inte varje vinter man har blanka ben. Nästa gång ska jag testa en annan svarttvål, då denna innehåller citronsyra.
Svartvinbärskärnsoljan har jag slutat med, den testade jag bara i en vecka. Läste lite om omega 6 som den innehåller och att vi idag får i oss mest av den varan. Omega-6 ökar inflammationen i kroppen och omega- 3 dämpar. I mitt fall kan vi säga att det ökade, så jag stod inte ut helt enkelt.

Nu ska jag äta omega 3 i stället och hoppas det hjälper min eksem, klåda from hell.
1 Caroline:

skriven

Hej! Du, mina eksem jag har på ögonlocken, de försvinner med cortison salva, eller vanlig hydrocortison den med krämen, då försvinner de ett tag, de har funkat på mig. Men de kommer ju tillbaka lika fort när jag har smink, har du nått tips med att jag kan använda smink? :)

Kommentera här: