tio dagar

Om tio dagar fyller G 6 år. 
 
Stora killen. Liten bild.
 
Jag har inte planerat något. Känns bra.
Känner mig stressad jämt och jag tänker liksom att jag hoppas vissa saker så stressar jag mindre, men så fungerar det ju inte. (Inte för att jag vill hoppa hans födelsedag eller så) Men vetskapen om saker jag MÅSTE göra stressar mig så.

Hur ska jag göra?
Skriva lista?
Känns kanske befriande om jag kan bocka av? 
Skriver ju lista på jobbet och det fungerar ju..
 
Förmodligen skulle jag glömma listan iallafall.
 
Nu till G och hans födelsedag.
Han fyller en onsdag så kalaset blir inte då iaf.
  • Inbjudningar ska skrivas, vem, när och var?
  • Presenter ska handlas, när, var och vem?
  • Tårta ska bakas, eller? Ska det ätas något annat?
 
Kanske inte så stressande om det bara var detta som skulle göras. Men under tiden du tänker på detta ska det göras en hel del av andra vardagssyslor, jobbas och barn ska skrika och bråka i bakgrunden samtidigt som någon vuxen försöker prata.. I min hjärna är det massa surr..
 
 
 
1 Matilda Sundin:

skriven

Svar: Hihi jaa, hon är helt underbar! :D

Kommentera här: