Beroende

Jag är helt klart beroende av kaffe.
Började dricka kaffe när jag var 15, tror jag.
Kommer i håg en gång, när jag som umgicks med killar var hemma hos min vän Björn (Du är saknad! Hoppas du har det gott där uppe bland molnen..)
Iaf så var det Björn och jag samt en kille som jag var "förtjust i".. De två drack kaffe och kände sig vuxna och jag ville lixom också visa på att jag var lika "vuxen"..
Kan väl inte kalla det för kaffe egentligen, mest mjölk och socker med kaffe i. (Har under årens gång även testat "svart" kaffe men jag behöver lite mjölk i. Men inget socker längre..)
Men det var där det började iaf.
 
 
 
Första gången jag märkte av kaffebrist och huvudvärk måste varit sommaren när jag var 17. Hade 3 veckors sommar jobb som badvakt i Stöllet. Regnade ganska mkt den sommaren och det var två utomhuspooler som jag vaktade.. Satt inne i skrubben (en lite kiosk) läste böcker och dracka massor av kaffe.. Sen åkte jag till Italien med familjen och det tog väl ca 3 dagar (åkte bil.) Snacka om huvudvärk! 
 
Nu förtiden dricker jag ca 2 koppar/per dag om jag är hemma. Någon kopp mer om jag jobbar. Och får jag inte kaffe i samma tid varje dag, blir det huvudvärk.
Sjukt egentligen.. Kaffe är kanske inte så bra, men samtidigt är det ju inte de värsta beroenden som man kan ha, eller hur?
 
Det finns ju vanliga nikotin, alkohol samt div andra substanser. Lite socker någon gång och kaffe varje dag känns inte så dåligt trots allt. 
1 felicia:

skriven

började också dricka kaffe ungefär vid 15 års åldern får jag också huvudvärk om jag inte dricker minst en kopp om dagen haha, :P

2 Fröken M:

skriven

Jag klarar inte en dag utan kaffe !
Dock började jag dricka det ganska sent... kanske i samma veva som jag träffade C eller möjligen lite innan, så i 6 år har jag levt under ett mindre "beroende" ;)
Trevlig helg ! kram

Kommentera här: