Bytt är bytt?!

På mitt jobb måste man jobba natt, s.k mixtjänst. Typ ingen slipper undan, utan läkarintyg..
Men man måste inte jobba en tredje del som jag valt, man kan jobba mindre nätter och då jobbar man normal arbets tid. 36 h/ vecka ungefär. 
Har man valt det som jag gjort, jobbar man "bara" 34 h/ vecka. Med modifikation, natt veckan som jag jobbade förra veckan är på 50 h. Men så skulle jag ju jobba mindre denna vecka i stället. (men nu ska jag ha 2 semester dagar i stället).

Min vän, M, skrev att jag borde kanske välja att jobba färre nätter. Då jag tycker det är slitsamt. 
Klart att jag tänkt på det innan, inför varje natt typ. Men nu funderade jag på det. Och det är klart att jag inte ska jobba så mkt nätter. Det kommer inte gå.

Jag har fått sömnsvårigheter. Svårt att somna på kvällen och vaknar på nätterna?! Vad blir det.
I natt vaknade jag flera gånger men var helt klar vaken kl 03.00. Känner mig sliten. 


Jag har ju valt att jobba 100% nu och en tredje del av nätter, dag och kväll. Men för mig har det bara varit en tillfällig lösning, för oss. Har en arbetslös sambo, så det känns dumt att jobba mindre än 100 %. Men så snart han får jobb kommer jag jobba mindre tid. Och byta tillbaks till 36 h vecka samt färre nätter.
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig, ska jobba dagtur i morgon...

Kommentera här: