Julen 2013

Lider mot sitt slut. Eller är julen slut på julaftonskvällen kanske?
I morgon ska jag jobba och jag jobbar mellan dagarna denna jul och nyår. Så jag jobbar fram till nyårsafton, känns det som och sen går jag på igen nyårsdagensnatt. 

(Lite ångest har jag, har inte jobbat på länge och så ska jag jobba massor nu framöver.. alla dessa 9 nätter.. Längtar tills denna schemaperiod är över, då blir det bara max 3 nätter för mig. 24 januari har jag semester igen och då är schemaperioden över..)
 
Men iaf, jag är fortfarande ledig denna dag.
Att leva i nuet och vara med Mindful har jag ganska svårt för. Men jag måste börja nu. Annars springer jag nog in i den berömda väggen..

Förr hade jag lättare för att leva i nuet, då tyckte jag att det var lång ledighet när man var gick hem från jobbat på em och jobbade kvällen efter. (När jag gick på gymnasiet var det plugg som gällde efter skolan och samma på universitetet, men när man jobbar så är man faktiskt ledig..)

Tänker på jobbet när jag är ledig, är inte bra.

Nu får det bli julklapps redovisning i stället.
Jag och C köper inte så mkt julkklappar till varann. Jag fick en efterlängtad högtalare.
Vit och fin. Bra ljud. Vi har ingen sterio och vi kan inte koppla dator eller mobil till något annat. Och min dator har värdelös ljud. Så nu kan jag spela lite musik här hemma. Weii.
 
Barnen fick för mkt, som vanligt. Massa batteridrivna små oljud.
M fick en hund med koppel, en keyboard, en kaffebryggare, böcker, strumpor, målargrejor, en dansmatta med mimmi på, och en lila Furby.
 
G fick Skylande swap force start packet, en keyboard, bok, lego, playmobil piratskepp, en Skylander gubbe och en Furby. De fick säker nått mer också, som jag glömt. (och nej vi har inte köpt allt. Vi brukar köpa för samma värde men eftersom G spelar tvspel så fick han lite mindre paket än M)

Här är de, Furbysarna. Ganska roliga faktiskt. M älskar sin. Det var inte heller vi som inhandlade dessa, det var farfar. Så om de blir evil får han tillbaks dem ;-)
 

Kommentera här: