En farlig klassiker

Knäck.
Det är gott men galet irriterande att göra. 
Tänkte att jag och M skulle göra lite julgodis i morgon, men jag tjuvstartade med knäcken nu i kväll.
Den är ju inte lämplig för barn.

 


Kladdigt blir det och VARMT.
Skulle försiktigt droppa (!?) ner i en såndär liten pappersform, så poff rakt på mitt pekfinger. Vet inte ens vad pekfingret gjorde där.
Men ont gjorde det.

Saken är att man ska liksom få ner en droppe mitt i formen då riskerar man inte att välta den. Men det är just det som är svårt, att pricka mitten. 
Nu är de iaf klara och i frysen. Blev helt perfekta, lagom tuggmotstånd och de fastnade inte i pappret.

Jag har hackade mandlar i mina, har du?
1 Therese:

skriven

SV: En gnutta kanske ... En läkare på "min" avdelning sa att det var en ovan rtgläkare som hade bedömt mig därför hade jag fått göra om den på fredagen... fick alltså "lida" i 16 timmar extra och sitta 3 timmar extra på akuten tack vare det - MORR! Och att det finns "atypisk" lungiflammation och att jag kanske behöver ha annan antibiotika... Kram!

Kommentera här: