fortsättning följer

Lika dan dag idag. Oh  en I´m so happy. Tack barn för att ni bara har öskan, att slåss och skrika. (ok det var två önskningar).
Hur ska man göra?! Vart är instruktionsboken?!

De slår upp sina ökon kl 0600 och sen skriker de fram till kl 18.30
Och jag lovar de skriker och gråter och gapar hela tiden. 

Uppmärksamhets brist?!
Förmodligen eftersom vi inte ger våra barn uppmärksamhet överhuvudtaget... Eller är det så att de ska ha 100% hela tiden?
Jag ska inte få gå på toa, inte packa inför flytten, inte laga mat, inte äta mat, inte prata med någon annan.
Vad i hela friden ska man göra?!

Min syster var här och sa, gud vad de skriker och ni verkar inte bry er. Jo då men jag är helt slut av att försöka få tyst på dem. Vet inte hur än bara. Men jag kör det gamla vanliga tjata, hota och muta. (vilket naturligtvis inte fungerar..)
 
I boken ge 5 gånger mer kärlek, står det att man kan ge barnen en tid då något ska ske. Sämsta rådet för G ever.
Han blir som en extra tjatande duracellkanin. Som bråkar maximalt, antalgligen för att tiden ska gå.. Men detta gör så att stress mätaren gå i max för mig.

Ex: Jag ska jobba idag, börjar kl 1415 och åker mellan 1330 och 1345. G ska åka till kusin Engla då, för hon fyller 5 år den 18:e. Kalaset börjar kl 1400.
Han har vetat detta sen igår. Han kan inte kl men vi har markerat vilken tid vi ska åka...
Gissa vad han gjort hela dagen? Han har fraågat, skrikit och slagit sin syster. Sagt till henne att skrika.
Gissa vad pappan gjort i familjen? Hotat och tjatat
Gissa vad jag gjort?? Sagt att hot inte fungerar, skrikit, tjatat och förklarat. Bara hotat en gång idag..

Gissa om det ska bli skönt att jobba i kväll?!
Måste skynda mig att slå in paketet för nu ska vi snart åka.. 
1 Tina:

skriven

Ujuj, jag förstår dig verkligen, ibland är det SKITJOBBIGT med barn alltså, i perioder är glädjestunderna så minimala så man nästan blir knäpp! Och inget kan man göra åt det heller, mer än att stå ut och hoppas att nästa dag blir bättre. Och att ta den där biran på kvällen kan hjälpa en del också, hehe ;-)

Kommentera här: