LCHF

Blir du provocerad, om jag äter LCHF? Det verkar nästan så, om man säger att man inte äter godis, blir folk stötta och säger varför inte?! Jag äter LCHF, säger jag. Då ska det diskuteras hurvida LCHF är nyttigt, bra, osv.
Undrar vad folk hade sagt om jag svarat, jag äter viktväktar mat. 

Blir trött på att alla ska ha åsikter om maten. LCHF betyder inte att jag dricker grädde till frukost och sen äter 500 g smör om dagen eller ratar grönsaker. Som vi äter nu (C har ju ätit strikt LCHF länge och sen LCHFaktigt ett tag) så äter vi faktiskt nyttigare än tidigare, för nu äter vi massor av grönsaker. (godkända så klart) Frukt saknar jag inte för det åt jag knappt innan. Godis saknar jag inte heller, men jag saknar smörgåsar. Gud vad gott och det är ingen idé att ersätta mackan med fejkmacka, blir ju inte gott.

Det som är trist är att vikten inte förändrat sig så mkt på dessa 3 veckor. Men jag tycker att magen är lite midre.. Sen så ska jag börja träna oxå svårt med motivationen.. Men jag vill bli smal, vältränad och snygg så klart vem vill inte det?! Orkar bara inte...
1 Melanie:

skriven

Äh, skit i det! folk har väl åsikter om allt eller hur;-) tänk bara på ämnen amning haha ;-)



2 Karin:

skriven

Ja man får höjda ögonbyn om man tackar nej till godis o kaffebröd. Ändå är jag rätt fet, så man tycker ju att folk skulle förstå om man vill ändra lite ovanor i livet. Men minus tre kg på tre veckor är för mej en morot. Blir jag mer strikt med kosten så kommer det gå ännu bättre. Har blivit en frukt om d

3 Tina:

skriven

Folk som inte "tagit tag i" sin egna vikt eller diet blir alltid provocerade av att andra har gjort det! Gud så många som proppsat på mig när jag räknade kalorier! "Bara en liten bit kan du väl ta!?" "Ska du inte äta mer än så?!" "Blir du verkligen mätt på det där?"

Avundsjuka. Eller det dåliga samvetet som talar för att dom själva proppar i sig sötsaker :)

Sen kan alla ha åsikter vilka dieter som funkar och inte funkar. Jag säger att olika dieter (eller livsstilar om man vill kalla det så) funkar för olika personer. LCHF funkade inte för mig, men uppenbarligen funkar den skitbra för tusentals andra människor. Folk får äta hur dom vill tycker jag, punkt :)

Kommentera här: