Dagens samtalsämne

på mitt jobb, eller ett av alla samtalsämnen, är personal kläder. (scrubs)
I fredags em hämtade jag mig två över delar och två byxor, eftersom jag jobbade kvällen och sen dagen på lördag.
På lördag em var alla kläder slut i förrådet!

Så jag fick gå till jobbet i dag i använda kläder.. (Jag tog samma kläder som jag hade i går, vi ska byta varje dag)
Bra?! Men nu får jag höra av mina kollegor att förrådet fylls på på tisdag.. ?!
Jag jobbar natt i morgon, ska jag ta samma kläder igen för tredje gången eller ska jag gå i privata kläder alt naken?
Det är ju inte bara jag som har klädbekymmer, men jag funderar lite på vad de ska göra åt problemet?!

Vi får inte hamstra kläder, men efter många gånger utan kläder blir det ju så att alla tar med sig en bunt. Vad ska man göra? Utdelning skulle ju vara bra eller så fick alla egna kläder till varje avd.. Dyrt antar jag, men skjukt irriterande att de flesta avd ska hämta kläder ur ett förråd. (som är tomt ofta)

Men nu ska jag sova. God natt.

Kommentera här: