Störd

Jag kanske är störd men ibland blir jag störd när alla säger att mina barn inte är lik mig alls.
Är jag den enda? Visst jag vet att jag kan säga samma sak, typ lik pappa`? men det komiska är att de flesta i sambons släkt tycker att mina barn är lika sambon eller sambon syster..

Eh nej.

Visst M är ju ljus och blond. Men inte så blond som C var som liten iaf. Jag kan ibland tycka att hon är lik min syster som liten ;-)

Jag stör mig. Jag ser likheter ganska bra (om jag får säga det själv) och då gillar jag inte när folk ska leta efter likheter som inte finns. Joo men jag ser att hon är lik dig, kanske.. ehh.

Som när folk adopterar och okända säger åh vad söt, hon/han är lik dig ;-)

Och visst lite känner jag att det vore kul om jag fick en brunögd unge. Om dom hade bruna ögon skulle folk kanske se likheten bättre eller?!

(ok det blev ett töntigt inlägg..men jag är förkyld, har smärta i hand/handled och magkatarr så det är ju lite synd om mig iaf ;-) )

Måndag i morgon, gött. Då blir det lite vardags rutin igen. Skönt!

1 En liten del av mig:

skriven

Haha, men vad blir det med dom? är dom blinda? jag har sagt hela tiden att dom är SÅ lika dig!! Mamma upp i dagen verkligen, helt sant! Dom måste ha ngt synfel;)



Hoppas vi ses under veckan, fröken saknar sin kompis! Kramar!

2 Tina:

skriven

hehe känner igen det där med att familjerna alltid tycker att barnet är lik "deras" sida. båda sidorna säger alltid så, men det är väl för att dom så väldigt gärna VILL att det ska va så :)



jag har nog inte sett tvärtydligt att dina barn är lika dig, men ännu mindre lika C. nu när jag ser kort på dig som liten så är det ju inte så svårt att se att dom är kanonlika dig! :)

Kommentera här: