Bloggutmaningen 365, vecka sex

 
VECKA 6 - HEMMA
 
034. Hur ser ditt drömhem ut?
 
Städat, luftigt och lantligt. Jag tycker om vitt men samtidigt färg och mönster. Tex så gillar jag PIP studio. Så några detaljer av det är ju snyggt. Trägolv, i vitt, naturligt eller kanske mörkt. 
 
 
035. Vad tycker du om att andra människor rotar i ditt badrumsskåp när de lånar toaletten?
Det gillar jag inte, jag gillar inte heller när "folk" rotar i kylen..
 
 
036. Vilken stil har du hemma?
Ingen speciell stil, blandat kanske? IKEA saker.
 
037. Om du bara fick välja en prydnad som du redan har att spara, vilken blir det?
Ingen så här på rak arm. Har en drake i porslin som jag målat, den är ju lite kul. Men jag kanske inte kan välja en enda eller så är inte prydnadsaker så viktigt för mig..
 
038. Länka en bloggare som du tycker har det fint hemma
Vet inte, ett tag läste jag massa inredningsbloggar och då fanns det ju flera med toppen fina hem, men nu blir det mest träningsbloggar/hälsobloggar eller mammabloggar, och då är inte fokus så mkt på hemmet. Man ser nästan inga hem bilder. Så denna punkt svarar jag inte mer på ;-)
 
039. Hiss & Diss - Ditt hem
Diss: Att städerskan slutat ;-)
(G som rotade fram massa skräp när jag ammade M, i den gammla läght på 3 rum och kök..)
       
Förvaringsbrist, eller var det för mkt saker?!
 
Hiss: 4 rum och kök. TVÅ toaletter. 
       Uteplatsen och balkongen.
       Söderläge (Eller?!) Sol hela dagen nästan och mina planteringar växte som sjutton i somras.
 
040. 5 saker som aldrig kommer in i ditt hem
Ormar. Eller andra kräldjur, spindlar i bur. (Hatar spindlar men de "vilda" kommer ju in ändå..
Trummor, men man vet ju aldrig. Svårt att säga att något aldrig kommer in, ibland ändrar man sig ju. Ibland på grund av andra tex sambo eller barn och iblan på grund av att man vant sig.. Så man vet aldrig, när det gäller annat än djur, där ändrar jag mig aldrig.



Kommentera här: