Relationer

Hur blev relationen med svärmor efter det att Ni uttökade familjen?
Jag har väl egentligen ingen erfarenhet, då C inte har någon mor i livet.
Och jag kan ärligt säga att jag iaf är lite stel i svärföräldrars sällskap, jag vet inte varför egentligen. Kanske så vill jag visa min bästa sida, och eftersom jag inte vet vad det förväntar sig blir det obekvämt för mig. Men det är jag.
 
Iaf så undrar jag HUR det blev för dig?
 
När det gäller bebis och allt med den så brukar det vara så att mormor är den som hjälper till och som kanske konektar mer med bebis och den nyblivna mamman?
Klart att alla varianter finns. 

En ny liten M, en nybliven mamma för 2;a gången. Men ekg elektroder på bröstet och syrgasgrimma i näsan.Förlamad i armarna och sjukt sliten ;-)

Men hur fungerar det när svärmor uppenbarligen tycker att hon är den bästa mamman?
Kanske kör över båda de nya föräldrarna?
 
Klart att man som nybliven förälder känner sig osäker på detta lilla knyte. Man vet ju kanske inte hur man ska göra med allt. Det kan ju vara hur ofta bebis ska bajsa till hur man ska sitta när man ammar eller ger flaska. Några kanske har det med sig från början, men troligtvis är alla nybörjare i början?
 
Hur kan man då som erfaren svärmor kan gå in och ta över?!
 
Detta funderar jag på idag.
 
 
1 Marie:

skriven

Jag o min svärmor klickar inte, men hon kör gärna över. Inte så att hon springer ner några dörrar hos oss men när vi väl ses så brukar hon säga "men gud vad trött du ser ut" eller "Men får han ingen mat, du tar ju bara in nappen fast han är hungrig" o tänk då 10000 ggr om. Så.. inte alltid kul med svärmor - i mina ögon!

Kommentera här: