Husdrömmar

Åh jag vill köpa eller bygga hus.
Drömmen om hus har funnits i evigheter för mig, min sambo vill väl också men jag tror att sjag vill mer ;-)
 
Som vi bor nu, i en två vån läght med 4 rum och kök, egen ingång och uteplats samt balkong är toppen.
Men jag vill ha mer. När vi bodde på tredje vån i ett "vanligt" hyreskomplex, trodde jag allvarligt att jag skulle bli galen. Kände mig som en fågel i en bur, så sjukt trångt och instängt. Då var jag 25.. 
Snart fyller jag 32 och vi är inte närmare huset nu egentligen. 

Kan ju knappast köpa ett hus kontant, inte vi iaf. Och att låna på en person, sjuksköterskan i familjen, blir inte mkt till huslån.. Köpa hus i Karlstad med omnejd är ganska dyrt också. 
Men jag vill. 

Villa har alltid varit målet för mig iaf. Att det är dit man ska och det vill jag ju. 
Kan inte tänka mig att bo i läghet hela livet.
 
Sen att man betalar till sig själv känns också lockande. Tråkigt att ge de mesta av sina pengar till hyresbolaget, som tjänar massor på sina hyresgäster och aldrig ger tillbaks. Är ju trots allt ett komunägt företag.. 
 
 
 
1 Therese:

skriven

Håller med! Även om vi har två inkomster så förlorar vi så mkt på vår typ av tjänst liksom :( BTW! VAD FIN bloggen har blivit! Är det C? KRAM!

2 Charlotte - SpenatMamman:

skriven

Åh- själv väntar jag på att barnen ska bli lite större så vi kan flytta till lägenhet! Är verkligen ingen husmänniska- hade gärna bott i liknande som ni om jag slapp hyra men vi vill bo kvar i den stadsdelen vi bor i pga skola och dagis och här finns inga sånna boenden...

Kommentera här: