Hemleverans

Jippi nu har mina Iherb varor kommit. (Om du vill handla därifrån kan jag rekomendera att klicka på länken och ta del av 10% rabatt på din beställning. Skriv in koden när du beställer så får du rabatt.)
 
Så skoj.
Jag handlade lite av varje;
Svartvinbärskärns olja - ska vara bra mot eksem och torr hud.
 
Tea tree olja. 15 ml för 42 kr..  - Bra till mkt, får skriva mer ingående om den. Men det jag tänkt är klåda och eksemhud i första hand.

 
Oljor, Afrikansk svarttvål och hudkräm.
Jojobaolja- Smörj. Tydligen bra att smörja på huden om man har acne, torr hud eller fet hud samt efter rakning. Bra till torra barn.
Argan olja- Jag använder den till ansiktsolja. Istället för hudkräm. Altinerar mellan Agar och mandel olja. 

Eftersom arganolja är tunn tränger den snabbt in i huden. Den passar därför extra bra under ögonen, ett område som annars är känsligt för fett. Oljan har också en dokumenterad förmåga att minska uppkomsten av fina linjer.

Det rika innehållet av vitamin E motverkar också ärrbildning, påskyndar läkning och lugnar irriterad hud. Dess antiinflammatoriska egenskaper gör den också lämplig för acnehud och psoriasis

Wipped shea butter- doft av vanilj. Bra att smörja huden med. Igen. Även om jag gillar olja så kan en kräm vara lute längre på huden. Är bra för M´s hud oxå. Så nu kan vi dofta vanilj.
 
Dr Wood´s Black soap - Bra till hud och hår. Ska inte torka ut huden och den ska lindra bla. ärr.
 
 
Ett gratis cerat och ett gloss.
Oklar om glosset är naturkosmetiskt och godkänt egentligen, ska dubbel kolla inehållet. 
 
Sierra Bees -inehåller bara olivolja, vanilj, bivaw och solrosolja. Som jag gjort den själv, fast inte.
 
 Och en bild till på svartvinbärskärns oljan men oxå på Min PMS behandling ;-)
5 htp säg vara bra mot pms, jag har testat ett annat märke förut som man då kunde köpa på bodystore, den innehöll valerina så den var man tvungen att ta på natten. Kände mig nog lite jämnare i humöret då. Man tar den bara vid PMS. Får se om jag känner någon skillnad på denna :-)

Nu blir det att testa!
Utvärderingar kommer.

Kommentera här: