Efterrätt

Idag är det lördag så då får man äta efterrätt, eller hur?
Klart att man inte ska äta bara för att men jag tyckte det skulle vara gott med egengjord marängswiss.
Allt var eget utom bananen och glassen. Ja och grädden då ;-)

 
Först ut var marängerna. Jag och M gjorde dessa enligt Per Morbergs recept, ja vi gjorde hela efterrätten efter hans receptbok. Första gången jag gör maränger och det gick ju bra.
 
 
Sen chockladsås, ganska kraftig kakao smak men det gjorde inget för glassen och marängerna var ju så söta.
 
Resultatet. Smakade mums. Ingen egentligen avancerad efterrätt, men god. M gillade inte den så mkt hon blandade allt. Men vi andra 3 åt med god aptit. 
Nu skall barn läggas och sen ska jag träna. Första passet på över en vecka. Men nu hoppas jag att jag ska hålla mig frisk ett tag.
1 Jonas:

skriven

Gött som tusan ju =)

2 Camilla:

skriven

Mmmm, ser jättegott ut!

Kommentera här: