Pepparkakshus

Vi har gjort pepparkakshus, första gången för oss faktiskt.
Och det var inget avancerat bygge, vi köpte helt enkelt en byggsats. Tyvärr var båda lite halvtrasiga. Men vi lagade.
M´s hus.

 
Kanske inte världens finaste hus men barnen var glada. Och nöjda :-)
 
Detta är G´s hus under construction.
C brände sig typ 3 gånger. Och lyxades bryta sönder en vägg. Jag gjorde egen glasyr och
när jag skulle droppa i ett par droppar citron, lossnade korken på flaskan och halva flaskan "droppades" i.
Det var naturligtvis sista florsockret, men det gick att ösa ur. Så glasyren blev bra tillslut.

Nu vill barnen äta upp husen. 

1 Elin - Livat på torpet:

skriven

Typiskt att halva flaskan åkte i. tur att det gick att rädda! Och när jag har gjort pepparkakshus har vi alltid fuskat med Karlssons klister ;)

Svar: Haha jag läste om någon som fuskat med limpistolen ;-) Smältsocker var definitivt farligt och inget som barnen ska hålla på med iaf.
Jolie

2 Camilla:

skriven

Ni fick ju till det riktigt bra trots fadäserna :) Jag har sprängt en åder nästan varje gång jag försökt göra pepparkakshus, så jag låter bli i år, haha!

Ja, den där bh-killen är mer än lovligt skum. Vill nog inte sälja min amningsbh till honom längre trots att jag aldrig ens har använt den...

Kommentera här: