Busväder

Usch vilken väder, blåser, snöar och lite minusgrader på det. Är väl ungefär allt det som jag inte gillar ;-)
Barnen var glada när de vaknade.
(M sov till 0955, vi vaknade och fick väcka henne. G brukar vakna och spela på PS Vita, så han var vaken men på sitt rum).

Inte varit ut än, men vi hade tänkt gå ut lite med barnen innan jag ska åka till jobbet.. Jag är gärna ute och åker pulka, annars. Men då vill jag ha lite mer "stabilt" väder. Kanske sol och max - 5 grader.. Inte riktigt snöstorm. 
Man kan ju knappt håla ögonen öppna.
 
 
Påminns om att grillen kanske skulle flyttats på?! Grannbarnen är alltid ut. Försöker "tvinga" ut G oxå, men han vill inte. Hur uppmuntrar man barnen till att 1 vara ute och leka själva (utan mamma, pappa, syster) och 2 vara UTE?! G skulle lätt kunna sitta inne hela vintern och spela tv spel. Men det går ju inte. Visst han åker ju pulka (snowracer elelr stjärtlapp) Men det "kommer han inte på" själv.. 

När jag tänker tillbaks på min barndom så var vi ute och lekte i snön, vi grävde tunlar och sånt. (VIsst visst vi hade mkt snö där uppe men). 
Kanske tycker barnen mer om att vara ute om jag är ute mer.. Burr fryser redan.
Men det finns ju kläder för kyla, så det är väl bara att bege sig ut i backen. 

Trevlig 2:a advent!
1 melanie:

skriven

tror helt klart på att barnen tar efter oss föräldrar. sen måste man ju verkligen minimera den där tiden framför datorn/tvn/ipad - ni bestämmer ju. och klart att ej vill vara ute själv om det inte finns ngn kompis på gården? Va ute allihopa och gör saker tillsammans så kommer han snart inte tänka på att spela - han är ju så liten än, borde vilja röra sig och vara ute?
Men som sagt, gör han sällskap! 😊

2 Sandra SG:

skriven

åh så mysigt med snö!

Kommentera här: