Blä

Usch, jag känner mig sjuk. Vill bara dra täcket över huvudet och stanna i sängen resten av den här helgen.
Men det kan jag inte, måste jobba.
 
Allså jag tog vaccin i går så det kan ju vara det som gör att jag känner mig sjuk. Eller så är det M´s baciller från förra helgen? Nyser och har huvudvärk. Men ska man stanna hemma för det?

Bör ju tilläggas att stanna hemma från mitt jobb är inte det bästa valet. Då det inte finns personal som kan jobba, eller tvingas till jobb.
Igår när jag gick hem fick jag veta att The boss hade tänkt att jag skulle jobba dubbel pass i dag. Ok, tack?!
Men som tur var så ville någon annan jobba. Och vetskapen om detta gör ju att man stoppar i sig två panodil och masar sig till jobbet, eller?

Klart att vi får vara sjuka, men min fråga blir liksom HUR sjuk ska man vara för att känna att man inte kan gå till jobbet? Feber? Halsont? Jag drar min gräns där och hitills har jag bara mensvärk from hell och nysning och huvudvärk. Känns som förkylning är på  G iaf och om jag proppar i mig vitaminer kanske skiten motas?

 
1 Robin:

skriven

Det är en fråga om ekonomi när allt kommer till kritan. Många har inte råd att vara hemma helt enkelt (Vare sig det gäller sjukdom eller värk).

Det finns ju till och med de som är döende i cancer som blir tvingade att jobba liksom...

2 Fröken M:

skriven

Usch ! krya på dig !!

haha !! ja, visst var det skönt att det inte verkar ha funnits några "allvarligare" händelser att rapportera om, man jag kan ändå inte låta bli att fundera på HUR den där familjen tänkte när de kontaktade tidningen för en läkerols skull... Pinsamt ! ;)

Kommentera här: