Tålamod

Halloj.
Länge sen.
Fullt upp med jobb och familj.
Sist inskolningspasset i natt sen börjar jag jobba själv på måndag.
Nervös.
När man går brevid vill man ju se allt, men jag har inte gjort det.
Sett massor men inte ALLT. Men gör man någonsin det?!

Jag kommer ju inte jobba helt ensam heller, det finns ju alltid andra att fråga.
 
 
Just nu känner jag mig stressad och irriterad. Det beror på:
1: PMS - får sjukt dåligt tålamod, irritationsnivån är på topp, trötthet, dåligt självförtroende osv.
2: Vädret- grått och regn gör ingen glad.
3: Tjatande och bråkande barn.
4: dator krångel (där av mina konstiga meningar, hoppar lite i texten..)
 
Allså jag vet inte men mina barn och speciellt den äldre av dem har en ljudnivå över del normala.
Han skriker lixom när han pratar, hög röst och mkt tjat. "mamma, titta nu mamma.."
Han säger mamma hela tiden, jag kan inte gå på toa, plocka i eller ur diskmaskinen. Kan inte göra ett skit när jag är hemma med barnen. G är ju spelberoende och men det gynnar ingen att låta honom spela heller. Han tjatar då med, eller skriker och gråter om han förlorar.

Slutar alltid med att jag "tvingas" spela fast jag inte har någon lust. Men NEJ är ett ord han inte förstår.
Sen gör han skrik ljud hela tiden, som tix.
Jag har hört två andra pojkar i hans omgivning som oxå skriker till, så han har ju hämtat inspiration av dem, helt klart. "öhhh" "höö" "whe, "heehoo" osv. Med hög och mörk röst. (lite som en grottmänniska) Så man lixom hoppar till lite hela tiden. Varje dag.

Sen slår han M om han inte får som han vill, lustigt nog tror han att det är så man gör. "får jag  spela tvspel?" Får han svar sen eller om en lite stund, alt efter maten. Så vet han inte riktigt vad han ska göra, så han hoppar i soffan och skriker eller slår M. 
Uppmärkasmhet? Jo jag vet det men ska han ha det dygnet runt då? ska vi sitta och titta på han hela tiden? Eller får jag lov att gå på toa?!

Nä nu ska jag sluta gnälla, det finns det som inte kan få barn. Eller de som har det värre.
Ciao

Kommentera här: