Tålamodskonto

Finns det något sådant?
Eller har man bara olika mkt tålamod?
Eller en max gräns och efter det är det stopp?
"droppen som får bägaren att rinna över", typ?
 
I två dagar har det vart krig här hemma, känns det som.
Inget har varit bra.
Barnen har hållt på hela tiden och jag är lättirriterad. 
Det gnälls, bråkas och trotsas. Tjatas.
 
Skulle kunna slänga ut alla.
Men vad ska man göra?
 
Känner lixom att jag aldrig får tillräcklig "uppladdning" heller..
Känner mig helt slut.
Och ja det är väl inge bra. 
 
Äta chocklad är ju något som hjälper iaf för stunden.
Men visst jag vill ju äta nyttigt och träna. Men under avgiftningsperioden skulle jag bli galen, mer än vanligt.
Eller så ska jag börja direkt när PMS perioden är över för denna gång?
För just nu är chocklad det enda som kan hjälpa mig ;-) ..


1 Fröken M - Vinn en Edet Torky Flexible och en årsförbrukning papper ! :

skriven

haha... här har du en till som har ett hyfsat minus på det kontot just nu, och man kan lätt säga att 3 års trots är ett faktum här hemma ?! ;)
NOT so much fun !!

2 Tina:

skriven

Här har du en till som har noll på tålamodskontot och som känt sig nära utbrändhet på senaste. Blev så desperat så jag körde ner karl och barn till Öland, så nu är dom där till på torsdag så jag ska få en chans att få va lite ifred. Känns helt underbart skönt och välbehövligt!

3 Tina:

skriven

Här har du en till som har noll på tålamodskontot och som känt sig nära utbrändhet på senaste. Blev så desperat så jag körde ner karl och barn till Öland, så nu är dom där till på torsdag så jag ska få en chans att få va lite ifred. Känns helt underbart skönt och välbehövligt!

Kommentera här: