självmedicinera

Om man knarkar, äter tabletter eller dricker alkohol för att "döva" så kallas det ofta självmedicinerar. Vissa grupper använders sig av detta mer än andra, kanske innan diagnoser? Men om man döver stressen med socker, självmedicinerar man då oxå?

För då gör jag det. Kan inte säga att jag äter stora mängder egentligen men jag äter gärna och bara kolhydrater på kvällen när barnen somnat. Då unnar jag mig.. Ofta är jag trött och sliten och äter lite chocklad, rostisar eller annat med mkt kolhydrater och då känns det lite bättre. Jag blir lite piggare.
 
Fast jag vet och egentligen vill jag inte. Men så kommer en tanke eller två, orkar inte just nu och i morgon ska jag ändra mig.. 

HJÄLP!
Jag kan inte sluta äta onyttigt. På dagen går det ofta skit bra men inte på kvällen. Då kommer suget. 
Har en plan att jag ska sköta mig på semestern och sen ska jag hålla detta.
Träna och äta bra. Inget överdrivet men jag ska inte falla för frestelsen var och varannan dag. En dag i veckan räcker gott och väl.

Ska bara komma ihåg det efter en stressig dag..
 

Kommentera här: