cykel

Inte en sån man cyklar på utan hur kvinnans månad ser ut. Jag tror att jag håller på att bli tokig, har pms problem. 1 1/2 till 2 veckor i månaden.. Och sen röda dagar i ca 7. Så då åter står det ca EN vecka som jag är "normal". Utan massa krångel om man säger så.

Problemet med PMS är att jag känner mig helt knäpp, skulle kunna raka av håret - för håret är åt helvete.
Flytta hemmifrån - för män och barn är skit jobbigt.
Byta jobb - för jag HATAR mäniskor.
Vill bara gräva ner mig och inte komma fram nått mer.

Men så en dag kommer brytet och jag får ont i magen och humöret börjar bli normalt igen.
Men snart är vi där igen och all skit drar igång igen...

Just nu är det lugn, men har precis avslutat en hemsk preiod. Just då känns det galet och just nu kan jag inte förstå att jag kände så.. Vad ska man göra?
Söka vård?
 
1 Tina:

skriven

Men gud! Det kanske är det som är mitt problem också! Inte tänkt på det, för jag har aldrig haft pms tidigare, men jag kan bli så förbannad, trött, sur och grinig i perioder så att jag inte känner igen mig själv. Tack för den ögonöppnaren, frågan är, vad göra?

2 Ther:

skriven

fy fan säger jag! tänkte EXAKT EXAKT EXAKT samma sak idag! EN simpel vecka som "normal" - tack för den gud!

3 Therese:

skriven

fy fan säger jag! tänkte EXAKT EXAKT EXAKT samma sak idag! EN simpel vecka som "normal" - tack för den gud!

4 Kamilla:

skriven

Jag vet vad du ska göra! <3 jag HAR sökt vård för min PMS då jag drabbades av förutom ett humör from hell panikångest och gärna i samband med att hela världen rasar (kunde räcka med en missad tvättid). Och sök inte vård kan jag säga. Inte i Säffle iaf för där skrivs enbart lyckopiller ut om man är så vrång som mig som vägrar P-piller. Så gå till hälsokost. Ät 250gram b6 VARJE dag och efter 4 veckor så är PMSen betydligt bättre. Och ja detta har förändrat mitt liv. Heja!

Svar: Har faktiskt hitta flera preparat som är hälsokost mot PMS.. Får väl testa det ;-) Stor dos b6 alså, har ätit för liten i så fall.
Jolie

5 Kamilla :

skriven

Kom på direkt efter att jag skrev 250gram istället för milligram! :P

Svar: jo jag fatta de :-) Men jag har ätit 50 mg bara så behöver plusa med 200
Jolie

6 Alternativhälsa:

skriven

Hej! Läste ditt inlägg och det låter verkligen som hormonobalans. Stackare! Jag har nyss själv gjort ett hormonbalanstest och hjälp vilken obalans jag tydligen är i... Om du gör ett test så gör det helst genom en naturläkare du litar på och ta endast naturliga hormoner. Kostar en slant att göra testet (ca 1500 kr) men efter bara en vecka på hormontillskott är det så stor skillnad så att jag är helt lycklig. Önskar att det gick att få remiss till alternativ hälsovård så att alla kunde få chansen till friskvård istället för sjukvård! Lycka till!

Kommentera här: