Sjukis

M har hostat och snorat under helgen men ingen feber och i går mådde hon bättre så vi tyckte att hon kunde gå till dagis idag. 45 min efter lämning ringer de och säger att hon har feber, 38,3. 
Väl hemma kollade vi tempen igen och då hade den stigit lite mer, hon såg verkligen hängig ut då. Hon fick en supp och somnade i soffan 10.30. Skruttan.

När jag väckte henne hade tempen stigit till 39,3. Tråkigt med temp. Min hjärna går igenom tänkbara sjukdomar. Och om jag behöver ringa vårdcentralen eller inte. (hatar att ringa dem för de är ju så dumma i huvudet.. Fast M och jag har bytt VC så den nya kan ju vara bättre)
Iaf nu när jag gjorde smootie till G, la skruttbullen sig i soffan och nydde. Tog en ny temp 39.9. Känns inge skoj att hon blir så påverkad av temen och att den inte sjunker. 
Hon somnade i mitt knä nu så hon fick lägga sig i sängen i stället.
Passade på att kika ner i svalget och där är hon röd med två blåsor?!

Kollade google men blårona sitter inte på halsmandlarna utan i bak i gommen typ.. Kanske ska ringa i morgon ändå?! Men nu har hon ju bara haft temp i en dag och enligt VC ska de ju ha det i 4.. 
Eller så är det bara virus.. Visst är det jobbigt när de små är sjuka?
Om någon undrar hur snabb jag var hem, så var jag redan hemma med nackspärr. Skit kul det med. Igår hade jag konstant smärta men idag har jag "bara " haft skit ont vid rörelse. Man ska ju röra sig men massage, tigerbalsam och vetevärmare lindrar lite iaf. Fy. Jag som är så tränings sugen..

Så här pigg har inte M varit idag..
1 Monika:

skriven

Men usch stackars lilla M. Hur är det med henne idag? Blev det någon vårdcentral. Kan det inte vara streptokocker det har vi på våran förskola? Nackspär hos dig med fortfarande usch trist. Lider här med.

Krya på er!!

2 tina:

skriven

Ja usch här är det också sjukstuga :-( så tråkigt och speciellt när det är så underbart väder.. Har ni varit till vc eller är hon piggare nu? Krya på lilla Miranda!

Kommentera här: