12 år senare

För 12 år sedan fyllde jag 18 år och idag fyller jag 30 år. I dag är jag inte riktigt lika bakfull som jag var för 12 år sedan. Men ändock bakis.
Jag gick ut på krogen dagen innan födelsedagen. Och jag drack massor av alkohol. Det var ingen som trodde att jag fyllde 18 och i går var det ingen som trodde att jag fyllde 30 heller ;-) 
Såhär dagen efter tycker jag alltid att det är jobbigt, eftersom jag skäms lite. (eller mkt) 
Blir ju sådär jobbig som berusad. usch och fy. Men nu ska vi blicka frammåt. Dags att bli vuxen nu eller hur?!

Man kan ju fråga sig varför jag jämför 18 års dagen med 30 årsdagen. Lite visare nu. Då var jag ändå ganska vis som ung och dum men det slutade tyvärr väldigt dåligt den kvällen och det kommer jag aldrig att glömma. I går slutade kvällen väldigt bra, trotts att jag såg dubbelt. Jag åkte hem i taxi, i tid och jag somnade i min säng bredvid min fina sambo. <3
Som 18 somnade jag på ett ganska så fel ställe, vaknade och släpade mig därifrån med min kompis. Liftade hem till henne, med en äckel gubbe. Somnade i hennes 90 säng och vaknade när hennes far sjöng "ha den äran" och då visste jag inte vart jag var?! 

Vilken tur att man blir äldre och tänk vad skönt att man lär sig något under åren :-)
Nu behöver jag inte gå ut på läänge, i morgon ska jag fortsätta med det nyttiga livet, igen. Burpees och bra mat. Nu ska det kämpas på.
Bjuder på en fulbild på mig. Usch vilket tråkigt hår jag har. Vad ska jag göra?!
1 Karin:

skriven

STORT grattis på din dag. Hoppas den har varit så bra den nu kan bli när man är lite bakis...med barn som inte alls vill att mamma ska vila på soffan ;)

2 Monika:

skriven

Stort Grattis igen :D hoppas huvudet känns bättre nu och barnen somnade i tid och att du nu bara ligger och slappar i soffan. Och tur att inte din 30 års firande blev lika "spännande" som när du fyllde 18 hihi

3 Linnea i Colorado:

skriven

GRATTIS!!! Hoppas du haft en underbar dag.

Hoppas du firade med 39 burps :)

Kommentera här: