Sammanfattning av året, 2:a halvan

I juli hände det inget i.. Inte om man ska tro bloggen iaf. 
Förutom att jag gick på min första semester den 28:e, och jobbade nästan varje dag tills dess..

Spännande 2013 blir det 2:a semestern, undar hur den ska firas?
I agusti åker vi på minisemester till GBG. 
Och familjen har även lite kommunikationssvårigheter, citat;
 
M säger hoopppan, låter som åppan.
C är lite små döv så han svarar jaa apan.
M säger hoppan, inte helt nöjd med pappas ord val.. 
Då säger G: Pappa du säger apan, men det heter gräshoppa!
 
Fortfarande lika skoj!

Natruligtvis firade vi en 2 åring oxå.

M trillade ur spjälis oxå, med pannan före så vi fick tillbringa några timmar på akuten. Men det var ingen fara. Dagen efter fick hon en nu stor säng. Gick hur bra som helst med övergången och läggningen. Visst hon var uppe och lekte lite men för det mesta somnade hon inom 15-30 min. Här har hon somnat på golvet och i G´s säng.. Men sover gör hon ju iaf!
 
 
 
I september hade jag ambitioner att orka plugga flera kurser, jobba 90 %, orka med barnen och packa inför flytten. Träna och sova samt träffa vänner skulle oxå hinnas med. Men det blev inte så bra, för mig är det svårt att motivera sig till plugg, på kvällen efter en dag på jobbet. Min hjärna fungerar inte.

Kylan är på väg..
PMS inlägg, precis som jag känner mig då. Testar ju B 12 och annat mot dessa besvär, ibland har jag märkt av en marginal skillnad, ibland inte..
Hår idee´r och vikt/tränings utmaningen.
 
Oktober gick i stressen tecken, packa och flytta. Det stora samtalet var skottlossningen som ägde rum på Långtäppan. Läskigt. Några kriminella som gjorde upp, här utanför. Alla blev gripna och ingen annan blev skadad.
 
I November åkte jag och T till sthlm igen. Denna gång firade vi hennes stora dag, tränade med PT Lovisa på Rosa skrot och gick på hälsomässa.
Jag klippte av mig håret. Vi fick gå på bloggevent. Och inte att förglömma i okt/nov flyttade vi (familjen) till större läght!! Så skönt! Inte själva flytten men att kunna bo större.
 
 
Och slutligen den sista månaden detta år.
VAB?
Känns som det varit mkt sjukdommar nu under höst/vinter. Jag är hemma ofta. M får feber toppar eller så är det G som får. Hoppas nästa år blir bättre.
Vi har iaf haft mkt snö men nu är det på väg bort. Innan det nya året kommit. Regnade idag. 
 
Nu sover äntligen barnen, somnade sent i dag. Och det betyder att mamma sitter uppe sent, fick iaf 1 och en halv timme utan barn. 
I morgon är det nyårsafton och jag är LEDIG. Men vi har inga planer. Blir väl att äta nått gott och dricka nått gott iaf.
 
GOTT NYTT ÅR! 
Hoppas det blir ett bra, roligt och lärorikt år. Med mindre stress och mindre sjukdommar. Och MER sommar! 
1 Melanie:

skriven

gott nytt år Jolie! Jag hoppas vi kan ses fler gånger det kommande året. Kram!

Kommentera här: