Datorn´är död

Ok det är väl ett i-landsproblem, men ändå. Min bärbara dator dog i fredag, den hängde sig och så startade jag om det men då hände inget. Han lät lite konstigt oxå. Min sambo trodde det var hårddisken, men han kunde inte fixa den. (eller om den är död så måste ju hårddisken bytas ut, återupplivning fungerar tydligen inte)

Fick datorn förra året i februari 2011 så den blev inte gammal.. Det som är det värsta är ju att ALLA kort ligger där. (och ja utan back up) Så om de är bortar det kort på M från det att hon var 6 mån tills nu som är borta! Åhh jag får nästan panik. Den åldern när det händer så mkt.
Min systers kille har lovat att han ska försöka rädda bilderna. Hoppas!
Men han har inte kunnat titta på datorn under helgen för vi har haft magsjuka. Klarade mig från jobbet där 7 st pat hade vinterkräksjukan. Men det är svårare att klara sig när den minsta i familjen får det, kaskadkräkningar utan munskydd och skyddsrock..
Idag och i morgon är jag hemma, eftersom man ska vänta 48 timmar.. Tråkigt. Speciellt när jag känner mig pigg.
Och otålig.
Snälla dator, ge mig mina bilder tillbaks. (och till nästa gång ska jag framkalla dem lite oftare än en gång per år och jag ska skaffa en back up, jag lovar!!)
(Sitter vid den stationära datorn och hittade en bild på G, tagen på hans 3 års dag 15/1-11)

Kommentera här: