Ensam hemma

Idag är jag ensam hemma, eller ensam är jag ju inte, M är hemma oxå. Den manliga halvan av familjen har begett sig till norra värmland för lite fiske. Jag kunde ha följt med men orkade inte. Passade på att stanna hemma i stället. Inte varje dag man är hemma ensam med lillskrutt. Och i två dagar och en natt heller. Oftast är det jag som tar båda barnen med mig upp till mina päron. Så det kan ju vara skoj för C att åka upp med G. (M får vänta några år till, innan  hon kan fiska)

Har haft en toppen dag idag. Solen har skinit över Karlstad och jag har varit på stan med Zanna och våra minstingar. Blev färska italiensk glass på Carli och shopping. Hittade lite smått och gott på rean. Och Z fick mig att köpa Bh på change, har tydligen haft fel storlek på bh tidigare. (som 80 % av alla svenskar) två för en var det nu så då måste man ju passa på :-)

Sen blev det solning på Z uteplats. Bebisarna fick bada lite. 

Men nu vet jag inte vad jag ska göra. Ovan att vara själv. Bebis sover. Och jag har hela kvällen för mig själv, vilket inte alls känns lockande nu. Känns som jag ska gå och lägga mig. Trött och utråkad :-) Har satt damsugaren på arbete men resten får jag damsuga i morgon. Undrar vad vi ska hitta på i morgon?!
Passa på att njuta av lugnet, men samtidigt har jag väl blivit van att ha en familj med lite liv och rörelse ;-)
1 Melanie:

skriven

Handlar också bh på Change, då får man storlekar som VERKLIGEN PASSAR! :-) Visst dom är lite dyrare, men dom sitter som dom ska också!

Låter som en härlig dag vännen, och njut av din egentid när M sover:) Det är ju inte alltid du kan göra det.



Kram!

Kommentera här: