Svett

Blää vad jag blir trött på naturliga deo. Hade hoppats det skulle funger men nä. Känns som inget hjälper just nu. Fattar inte varför jag ska lukta svett. Hade en vision om att inte använda deo som har aluminium i sig. Eftersom jag fick utslag och inte kunde raka mig. (vill helst inte ha hår under armarna.. så naturlig blir jag aldrig)

Har haft uterkrams deo, den fungerade bra ett tag men inte nu. Alla prata om "avvänjnings period" men 2 månader har gått.. Sen jag bytte och jag luktar svett. Fy. Sen blir jag ju nojjig oxå, eftersom jag inte gillar svettlukt. Vad gör alla andra? Eller luktar andra inge svett? 
Som C tex, han har aldrig använt deo. Han har parfym men ingen deo och han luktar inte nått alls. Idag gav jag upp och köpte en deo, med all-inclusive. Parabener, tungmetall och parfym.. Luktar gott?! Det vette fan. Men det luktar ju inte svett iaf.. Får väl försöka testa någon annan naturlig deo. 

Bästa vore ju om man slapp använda nått men dit kommer jag aldrig, känns det som. Vill ju inte bli en "svettkärring" lixom..
1 Katrin:

skriven

hört att olivolja och bikarbonat ska funka bra, lr kokosolja... tänkte pröva framöver jag med, men när värmen lagt sig lite annars kommer ja bli en stinkbomb ;)

2 Melanie:

skriven

jag kan väl säga som så...att jag ALDRIG har känt att du har luktat svett av alla de gånger som vi ses! :-)

Kommentera här: