Nytt år

Snart är det nytt år. 2012. Spännande. Jag har alltid gillat nyår men inte för festens skull utan för att det är ett avslut på året som gott och start på ett nytt år. Sen tycker jag det är kul med löften,det är inte många som lyckas hålla dem. För visst ska det hållas ett helt år?! Har du haft ett löfte som hållt året ut?

För ett år sen hade jag lite julångest. Jag trodde att jag skulle jobba denna jul. Jag hade planer på en vikt nedgång på 10 kg detta år. (jaa det funkade ju inte i år heller.) 

Just nu är det ganska lika förutom att jag vet att jag kommer jobba nästa år, eller det är ju om jag får vara kvar på jobbet då. Sen vill jag gå ner i vikt, igen.. Hur ska jag få motivationen till det?!
Mkt stress som helt klart gjort att jag vräker i mig kolhydrater i alla varianter samt inte orkar träna.. Blir en ond cirkel.. Så den måste brytas... Men inte i kväll.

Oh just det jag hoppades på att vi skulle fira jul utomlands eller i större boende.. Inget av dessa inträffade i år heller.. Men nästa?!

God Jul!
1 Melanie:

skriven

vi hade som "nyårslöfte" att jag skulle bli gravid igen, och det höll vi ju:-) Men det var väl mer som en plan än ett löfte kanske hehe.



Ja det lutar allt åt röd. Känns så skönt att ha bestämt sig för vad vi ska köpa, det är en djungel utan dess like!



God jul gumman!

Kommentera här: