Inskolning

Idag var första dagen för lilla M på förskolan, denna dagen kom väldigt snabbt.. Men men. Jag har varken ledighet kvar eller lust att vara en hemma mamma. Så då måste ju barnen vara på förskolan, allt har sina för och nack delar. (antagligen för att vi ska få dåligt samvete.. oavsett)

Klart att jag inte velat skola in min ett åring i en barngrupp på 16 barn. Med tre fröknar och alla barn är under 3 år. Blir ju trött bara av att höra om det. Men annars tycker jag att avd är super, personalen är trevlig iaf. Inte helt genus inriktade men man kan inte få allt.

anyway, M gillade det. Hon var skit glad och nöjd. Kröp runt och undersökte.
Lång inskolning är det, med lånsam upptrappning, jag vet inte vilket som är bäst men jag måste ju finnas i närheten i 2 veckor..
I morgon ska jag på arbets intervju/träff. Måste ju söka jobb i fall att jag inte får fortsätta.. Vi får se hur det blir ;-)
1 Melanie:

skriven

Skönt att det gick bra, hon kommer nog trivas toppen!

Åh, spännande med ny intervju. Du får berätta mer på torsdag:) Lycka till!

kram!

Kommentera här: