Dag 06 – Mina syskon

Jag har en hel drös med syskon, 4 "halvsyskon" och 4 småsyskon.

Halvsyskon: Michael 47 år
                   Peder 45 år
                   Patrik 38 år
                   Liselotte 35 år (tror jag)

Småsyskon: Therese 25 år
                   Marcus 24 år
                   Caroline 18 år
                   Sebastian 10 år

När jag skriver ner allas åldrar kan jag inte fatta hur gamla alla är. Hur gick det till?!
Jag var 3 år och 6 mån när jag blev storasyster, kommer inte ihåg så mkt men mamma säger att jag slutade med napp och skulle äta med gaffel för jag var stor :-)
Mellan Therese och Marcus är det 1 år och 2 mån, dom har haft mkt glädje av varann. Dom var lika vilda båda två och hittade på en hel del hyss :-)
Caroline föddes när jag var 10 år och hon kom för tidigt. Fick bo på BIVA ett tag.
Mellan Caroline och Sebastian skulle det vara en syster till, Ida. Men hon dog i livmodern, hon skulle ha varit 12 år nu. Lille Sebastian kom när jag var 18 år och hade flyttat hemifrån. Ett syskon som jag inte växt upp med.


Ibland känner jag mig som 100 år och ibland som 18. För mig är alltid mina småsyskon små. Blir nästan förvånad när Sebastian svarar i telefon eller sitter vid datorn ;-) Han kommer nog alltid att vara bebisen i familjen :-)

Kommentera här: